En liten, liten bebis...

Igår hände det.

Efter jobbet åkte ett halvt kavalleri till Arken vid Coop för att titta ut min inflyttningspresent.
När vi kom fram till den stora glasburen där alla gnagarna är, ser jag att den lilla snutten som jag tittat på sist jag var där, faktiskt är kvar.

Det blev självklart honom. Så långa öron, stora tassar och svans, och stora, fina ögon. Viltfärgad och lite tilltufsad. Han har blivit mobbad av de andra märker jag, då han har lite gamla sår i huden. Stackarn.

Nu ska han bo hos mig i hela sitt liv. Han ska bli väl omhändertagen och överösas med en massa kärlek, precis som han förtjänar.

Han är nu 13 veckor, alltså lite större än genomsnittet kaninungar som säljs. Han är född den 26:e maj, samma födelsedag som två av våra andra kaniner har haft.

Ikväll när jag kommer hem (lite senare än vanligt idag) ska jag släppa ut honom i lägenheten, och så får vi se hur långt han vågar ta sig.

Förresten, vet ni vad han heter?

Nikki Sixx, så klart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0