090327 - Sjukvecka

Oj, det var ett riktigt bra tag sen detta ju. Känns som att jag inte har koll på någonting och jag precis tvungen att kolla vilket datum det var idag när jag skrev rubriken.

Så.Vad har hänt sedan förra fredagen?
Jo, jag var i Karlstad i helgen och det var trevligt. Åkte hem tidigare än vanligt, men det kanske var lika bra för jag mådde inte hundra på hemresan.

På måndagsmorgonen vaknar jag med väälidgt ont i halsen och en känsla av att jag kunde ha feber.
Tänkte att jag måste ju jobba, men jag ska kolla febern och se hur mycket den var.
39 grader hade jag och det fick avgöra det hela.
Jag la mig i soffan och ringde jobbet för att meddela att jag inte kunde komma.
Dock blev jag inte bättre under dagen och inte heller tisdagen. Halsen gjorde ondare och febern steg så att jag stundtals hade nästan 41 grader.

I onsdagsfick jag ta mig till vårdcentralen, för jag trodde att det kanske kunde vara halsfluss jag fått.
Det var det också, och ett riktigt skolexempel på köpet :P
Så jag fick lite pencillin utskrivet och blev sjukskriven resten av veckan av doktorn.

Nu känns det lite bättre så här på tidiga fredagskvällen, men halsen gör fortfarande riktigt ont och jag trodde att den skulle bli bättre av medicinen. Men vi får hoppas att det förbättras över helgen :)

Planerar i alla fall att jobba på måndag, men då vill det till att halsen blir bättre för jag har stora problem att prata. Speciellt hade jag det i tisdags och onsdags, lät som en dansk full med gröt i munnen. Det gick absolut inte höra vad som sas. Knappt jag själv hörde, och jag visste ju ändå vad jag själv sa.
Nu är det bara mycket grötigt, men oftast så hör man vad jag säger. Men det smärtar att prata :/ Och för att inte prata om hur det går att äta.
Jag har inte ätit fast ordentligt föda sedan i söndags kväll. Annars har jag levt på filmjölk och vatten. Försökte äta sallad någon dag, men det var smärtsamt att få ner det.
Igår kväll försökte jag få i mig köttfärsbiff och spaghetti, men bara några minituggor gick, sen var det stopp.
Idag gick det i alla fall att äta pannkakor, mycket lättare att tugga och mjuka att svälja :)

Guuud, vilket tjat det blev om mig och min jäkla halsfluss.
Hoppas att ni andra har haft en riktigt bra vecka och njutit av det otroligt fina väder som vi (i Borås i alla fall) har haft :)

Nu ska jag återgå till att kolla på Family Guy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0