090318 - Felaktig leverans från Ikea

Idag var det meningen att jag skulle få min leverans från Ikea.
Fan, säger jag bara.
Det som skulle levereras var köksluckor samt Kramfors soffa med schäslongdel. Det enda jag fick var en soffa, och inte vilken soffa som helst, utan en EKTORP-SOFFA!
Inga luckor och inte ens rätt jävla soffa.
Visste inte vad jag skulle göra när Hannah ringde mig på jobbet och sa att något verkade fel med leveransen.

Men, en sak är bra i alla fall, DHL som levererade ringde upp mig strax efter leveransen och sa att de levererar luckorna i morgon. De bad så hemskt mycket om ursäkt och sa att de löser leveransen av luckorna efter jag slutat jobbet i morgon.
Vad gäller soffan så ringde mamma Ikea och reklamerade den felaktiga leveransen. De skulle försöka fixa soffan till i morgon också, men det är ju inte säkert att det går.
En sak är klar, jag ska kräva frakten tillbaka för detta, för det var verkligen urdåligt.

Man jobbar ju själv med detta, och vet hur det går till, men att det ska hända en själv och att så mycket är fel, känns rätt så avlägset.
Men nu vet man hur ens kunder känner sig. Icke kul.
Hoppas verkligen att det löser sig i morgon, eller så kommer jag bli en mindre trevlig kund...

Nu ska jag sova, och precis kikat på det sista avsnittet av Desperate för denna säsong.
Längtar till nästa, när nu det kommer...

Sov gott med er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0