090308 - Ikea

Kvällen igår började mycket bra.
Jag, Hannah och Lina var hemma hos oss och förfestade.
Hittade en massa gamla kort på oss från de senaste två åren vi varit i Varberg om somrarna. Fyaaaaaa, vilka kort! 
Inget man hänger i julgranen direkt. 

Lagom glada i hatten åkte vi in till stan och drog till Trägårn. Var helt okej där, men bestämde oss för att dra till Tonic den sista timmen. 
Sagt och gjort så bar det av dit den sista stunden. 
Dock gick precis hela kvällen åt helvete där, för oss alla tre med... Inget roligt alls, då kvällen varit lyckad före det. 
Men men, tydligen kunde man inte få allt. 

Jag och Hannah tog en taxi sen i alla fall för jag tänkte att det är kanske bäst att vi åker hem så fort som möjligt. 
Dock ville den första taxichauffören inte ta med Hannah av någon jävla anledning. Han frågade mig om hon skulle med, och innan jag hann svara så sa han: "Jag kör inte om hon ska med", och sedan drog han därifrån. 
Jävla taxichaufför...
Kom hem säkert efter ett tag i alla fall, och det dröjde inte länge innan jag somnade gott i min varma säng :) 

Idag var det ännu en tidig uppgång då vi beslutat att åka till Ikea idag för att inhandla saker till lägenheten.
Var bakis när jag vaknade kvart i nio, så så oerhört sugen var man ju inte just då.
Var en jobbig resa då huvudvärken satt kvar på ena sidan av huvudet, samt att jag var så trött så att jag gick omkring och gäspade stup i kvarten, med tårar rinnandes ur ögonen.

Men i alla fall. Det var kul att åka dit, för nu har jag äntligen bestämt mig för en soffa.
Jag ska köpa en Kramfors-soffa med schäslong i mörkgrått utförande. Tror att det kommer att bli riktigt najs.
Hittade dessutom mitt kök, men det var en beställningsvara så den får vi beställa hemifrån, och detta gällde även soffan.
Dock köpte jag en garderob i alla fall som jag fick med mig, samt lite köks- och badrumsartiklar.
Trevligt trevligt.

Mormor och morfar kom även för att se den för första gången och de verkade tycka att den var fin.
Fick även en liten fin blomma av dem som nu står i ena fönstret (ut mot gatan för att det ska se lite trevligare ut).

Imorgon är det dags att åka till Mio för att köpa matbord, tv-möbel samt soffbord.
Ser fram emot det!

Nu ska jag sova i alla fall, och jag önskar alla en riktigt god natts sömn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0