090307 - Renovering, dag 1

Idag var det en tidig uppgång klockan kvart i nio.
Fick då reda på att jag skulle köra in en "kompis" till Hannah in till stan.
Efter det var det en god frukost med äggröra och bacon (flera år sedan jag åt det).

Efter frukosten var avklarad var det dags att dra på sig oömma kläder, då hela familjen åkte till min lägenhet för att börja med renoveringen.
Sju påsar med allt möjligt som visade sig komma till användning, pappas redigt stora verktygslåda och mammas obligatoriska fikakorg innehållande äggmackor, fick komma med.
Det var ett jävla jobb, även om vi inte kommit så långt. 
Alla fick verkligen hjälpa till. Jag satte mig och gjorde de elementen. Fy fan vad äckligt! Vet inte alls vad för skit som var på dem egentligen, men sytligt som fan var det i alla fall. Fortfarande lite smuts kvar, för mina fingrar kom inte åt ordentligt med trasan för att göra rent. 
Nästa gång åker tandborsten med för att ta bort det allra sista. 

Men i alla fall. Lägenheten ser mycket fräschare ut nu i alla fall, för vi har målat i princip alla väggar vita (de var smutsvita innan) samt alla dörrarna. 
I morgon ska det bara målas lite mer på dörrarna och så ska vi till Ikea för att köpa köksluckor och annat måste. Hoppas jag i alla fall.

Måste även ta upp en del grejer med hyresvärden som jag tycker att han borde fixa:

- Fläkten i köket: Det låter som att motorn är sönder. 
- Badrummet: Får be att han målar om i vitt för att väggarna är smutsiga. 
- Toaletten: Äcklig grön tapet, som jag vill att han bara målar om till vit.
- Balkongräcket: Måste målas om för det har rostat sönder. 

Sen är det säkert en massa saker till som jag inte kommer ihåg, men det ger sig nog :)   

Nu är renoveringen för dag 1 slut i alla fall, och i morgon blir det som sagt nya tag.
Och ikväll ska jag försöka unna mig en trevlig kväll ute :)

Ha de fint allihopa! Och speciellt en person som jag saknar EXTRA mycket just nu, men som förmodligen inte vet om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0