Vill skriva en bok

Fick något jäkla ryck innan.
Blev jättesugen på att bara sätta mig ner och skriva en bok.

Jag kokade lite kaffe och tog med mig laptopen och ciggen ut till en solstol på altanen. Drog en filt runt mig och började skriva.
Efter ett tag kom jag på att det jag skrev bara var en massa skitsnack. Blev någon jäkla fjortishistoria, och det är verkligen inget jag vill skriva.

Förr i tiden var jag riktigt duktig på att skriva. Fått mycket cred från lärare och så vidare för att jag skrev så bra och gripande, men sedan jag slutat skolan har allt försvunnit och jag skriver riktigt dåligt igen.
Har heller ingen idé om VAD jag kan skriva om och hur jag ska uttrycka mig för att det ska bli intressant.
Usch, ingen inspiration över huvudtaget. Tvinga sig till att få inspiration och skriva går inte alls bra, det måste komma spontant.

Får fundera och komma på något som intresserar folk och sedan skriva ner allt. Det är nog det allra bästa.

Gud, jag skulle verkligen vilja bli författare och kunna försörja mig på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0