090613

Lördag kväll och det blir förhoppningsvis att träffa Emma lite senare. Vet ej vad vi ska hitta på, utan får se vad som händer. Ingen alkohol är inräknad i alla fall, eller i alla fall inte för hennes del och nog inte för min heller (även om jag är lite småsugen).

Gårdagen var i vilket fall riktigt lyckad.
Fick sluta tjugo minuter tidigare och skyndade mig hem till Elliz för att göra mig i ordning inför Babbel. Vi hade bokat bord till sju, och jag slutade tjugo minuter i sex. Liiiite stressigt bara.
Men det gick i alla fall.

Vi kom till Babbel och åt en massa gott. Drack en hel del med. Köpte in en kanna med Sangria (med rött vin i), samt ett glas vin till maten. Blev typ två och en halv rejäla glas med Sangria, och så vinet. Var en aning påverkad när vi åkte taxin hem till Elliz igen.
Sen när vi kom tillbaka så drack vi en massa vin och inväntade folket som skulle komma.

Jag och Johanna hade tidigare bestämt oss för att vi skulle ut, och till slut drog vi ut vid halv tolv (en kvart efter en hel drös med folk trillat in).
Vi gick till Harrys, jag och Johanna. Fullt med en massa studenter (som man tycker är sååå unga och inte vill ha inne på krogen). Rätt dåligt där faktiskt.

Vi stannade en timme typ, och sedan gick jag jättefull tillbaka till Elliz i mina 12 centimetersklackar. Vinglade som ett nytfött föl som rest sig upp för första gången.

Stannade en liten stund hos Elliz, innan jag ringde en taxi och åkte hem. Stackars taxichaufför, jag satt och babblade på heeeela tiden om allt och inget. Hon blev väl en aning lättad när jag väl klev ur bilen hemma.

I morses när jag vaknade, strax före elva så var jag inte ens bakis. Helt otroligt. Lite vinglig på benen, men inget annat.
Vi åkte till och med till lägenheten för att pyssla.

Faktum är att vi hann med en hel del. Orkar inte räkna upp allt, men kan säga att det bästa blev min enorma kruka som äntligen blev färdigplanterad.
Räknade ut att vi använde över 100 liter jord till den förbannade krukan. Fick åka hem två gånger för att hämta mer jord. 
Men slutresultatet blev otroligt fint. Skall försöka ordna fram ett kort så alla kan se :)

Nu ska jag nog ner och äta mer jordgubbar som mamma köpt när hon handlade :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0