090722

Precis kommit hem från min lägenhet som jag sov i i natt.
Var där ensam först, för jag bråkade med Hannah och det slutade med att jag åkte dit själv.

Sen hörde jag av mig till Hannah, som var i stan, och sa att hon kunde få sova hos mig om hon ville.
Slutade med att jag plockade upp henne i stan och så hyrde vi film och köpte götte.

Vi såg "Pojken i randig Pyjamas". Oerhört bra film. Den måste ni se om ni inte redan har gjort det.
Jag lovar att ni även kommer att gråta lite på slutet.

Den utspelar sig under andra världskriget och handlar om en pojke som tillsammans med sin familj flyttar ut på landet, då pojkens pappa blivit befordrad och nu har ansvaret för ett arbetsläger.
Den lilla pojken finner det tråkigt att bara leka på innergården till huset hela dagarna, och rymmer en dag ut i skogen. Till slut kommer han fram till arbetslägret och upptäcker där en pojke i hans egen ålder. En vänskap utvecklas mellan de två pojkarna, som egentligen skulle varit fienden enligt den politik som rådde i Tyskland under andra världskriget.

Idag ska jag och nästan hela familjen se den nya Harry Potter-filmen, bok nummer sex. Ska bli spännande, för denna har vi väntat på i evigheter känns det som. Får se om den är lika bra som boken eller inte ;)

Nu ska jag ut och steka i solen. Blek och äcklig igen, uscha...:/
Puss på er!



Se denna ffs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0