090705

Vilken härlig helg detta har varit! Mycket, mycket bra!

I fredags efter jobbet åkte jag, Hannah och Lina till Varberg för att bo där i hennes stuga över helgen.
Dock kom vi ner väldigt sent, typ halv elva eller något (käkade pizza i stan först och jag körde fel hela tiden).

Men vi kom fram till slut, och jag kunde äntligen ta min första klunk vin för dagen. MUMS.
Vi gjorde oss i ordning lite hastigt, för att senare dra ner till Träslövsläge och möta upp Hannas pojk Tobias.
Tog cyklarna, och det kanske inte var så jäkla käckt då vi hade hunnit dricka en del på den lilla stunden vi gjort oss i ordning.
Hannah körde in i en häck, och det var väl det värsta som inträffade.

Vi kommer ner till "centrum", men så var inte killarna där, utan de var vid ett hus istället. Så vi fick leta upp detta hus, bland alla andra hus som fanns där.
Efter en halvtimme hade vi i alla fall hittat rätt. Och GUUUUUUD, vilket oerhört fantastiskt hus. Låg precis vid vattnet och var helt nybyggt.
Två balkonger på framsidan och stora fräscha panoramaglas. En skitfin kaklad terass med fräscha solstolar och växter överallt. Mitt på terassen fanns ett stort bord som vi satt kring och drack och bekantade oss med de nya killarna. Killen, var föräldrar som ägde huset, kom vi att kalla för "Braten".


Efter ett tag fick vi för oss att vi skulle bada, och sagt och gjort. Vi alla drog ner till havet och tog ett dopp. Fan vad skönt det var.

Sen gick vi tillbaka och drack lite till innan jag kall och blöt, däckade vid bordet och vaknade två timmar senare av att vi skulle åka hem igen, och då var klockan vid fyra typ.


På lördagen vaknade vi redan vid nio av att pappa ringde oss och frågade om det var fint väder. Öh, vet inte.

Ingen idé att somna om för värmen tog kål på oss i friggeboden och vi fick frukost serverat istället.

Efter tog vi en mycket lång promenad för att hämta våra cyklar som stod kvar vid det fina huset. Sen cyklade vi till Ankaret för att köpa dricka och cigg. Vi har nog aldrig varit så törstiga i hela vårat liv. Hua.
Sen cyklade vi vidare till Tre Toppar för att köpa glass, en klassiker ju. Sen drog vi och badade och låg och solade typ resten av dagen.

På kvällen skulle vi till Bratens hus igen för att förfesta och sedan dra ut på krogen.
Kom dit strax efter tio, och stiftade då bekantskap med deras superfina dobermann Chessie. Hon var en sån fin och snäll hund så det fanns inte.
Vi drack och pratade, och shotade även Mintuu till slut, och det är inget bra, för jag blir alltid så jäkla full. Inget undantag denna gången. Minnesluckorna startade där.

Vi fick sen skjuts in till stan av Bratens mamma, och drog till Oskars. Dock fick jag inte komma in för att jag var för full, sa vakten. Men vadå, jag hade mina tolv centimeters-klackar och vinglade lite och råkade ge han mitt kort på Hemmakväll i stället för mitt leg först.
Så, jag gick och satte mig på en bänk, ringde Jesper och sa att jag inte kom in på krogen och sen gick jag tillbaka och denna gången kom jag in.

Sen hände en hel del sjuka grejer på andra våningen på Oskars.
Jag frågade en kille om han hade cigg, och då sa han "Visa brösten så får du cigg".
"Nej, det gör jag inte", sa jag.
"Visa brösten", sa han igen.
"Nej, men skit samma", sa jag och gick.
Då hör jag hur han säger "Hora" till mig bakifrån.
Jag tvärvänder och skäller ut honom och smäller sedan till honom i huvudet. Man kallar ALDRIG en tjej för hora, enligt mig. ALDRIG.

Sen skulle Hannah fråga efter cigg hos en kille, utlänning kan tilläggas.
Då säger han att hon ska ställa dig på alla fyra och bli knullad bakifrån. Han kallar även Hannah för hora.
Hannah blir ju såklart skitarg hon också och sparkar honom på benet.
Sen kommer hon fram till mig och säger vad han sa. Jag blir ju såklart också asförbannad och säger till han att inte säga sådana saker till min syster.
Då sparkar den jäveln mig i magen så att jag trillar omkull på marken och sedan drar han mig i håret. Jag blir så arg att jag gråter som ett litet barn.

Två vakter kommer fram och frågar vad som händer. Jag förklarar gråtandes vad som hänt, och de bara skiter i det. Blev så förbannad att jag grät en massa mer. Kvällen förstörd.
Hatar också det faktum att jag var tvungen att gråta så mycket, men jag skyller det på Mintuun. Blääää.

Sen gjorde vi en massa annat som jag inte kommer ihåg, men fick skjuts hem ensam till stugan, där jag nästan genast däckade av.
Vaknade ganska ordentligt bakis i morses vid kvart i elva.
Fick frukosten framställd på en gång av Linas mamma, och kaffe upphällt i koppen.
Sådant uppskattar man verkligen :)

Idag har vi inte gjort så mycket heller. Jag låg och sov ett tag på gräsmattan för att försöka bli av med bakfyllan. Hjälpte dock inte.
Men när jag fick i mig en massa mat och så jordgubbar och glass till efterrätt, och så lite kaffe på maten, så ordnade allt upp sig.
Jag och Hannah drog hem till Borås igen vid halv fem, men kom inte hem förräns vid halv sju. Jag körde fel en massa gånger och så stannade vi för att ta en McDrive.

Men hemma nu i alla fall, skönt det med. Jäkla pissväder har vi med nu. Blir besviken.
Men men, det ska ju bara vara några dagar har någon påstått, så det låter ju bra.

Hopp, nu ska jag ner och äta kyckling.
Puss på er!



Lina på lördagen med ett glas rosé.

Lilla jag.


Hannisen med ett glas vitt.

Jag och Hannah idag, söndag. Sicka små sletna hetingar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0