NYTT ÅR

Nu var det nytt år igen.
Känns som att 2008 bara rusat för sådär när man tänker efter.
Dags för nya löften att avges och nya möjligheter att se fram emot.
Personligen så ska jag sluta röka. Får se hur det går, men jag ska verkligen försöka.
Nu är det ju 2009 och jag har några cigg kvar i mitt paket som jag röker upp, och när de är slut ska jag icke köpa några mer.
Behöver dock hjälp från min omgivning att hålla mig borta från att köpa mer :P

Det var ju nyårsafton igår.
En mycket trevlig sådan, men lite stressig.
Jag och Jesper gick upp vid halv tolv-tolv och käkade frukost.
Efter det skulle vi bestämma vad för efterrätt vi skulle ha med oss till Emma och Anton (som vi skulle till på kvällen).
Efter mycket velande hit och dit bestämde vi att det fick bli ananasglass.

Vi åkte in till stan och handlade det vi behövde. Glömde dock att handla potatisgratäng som jag skulle fixa, så det blev att stanna till på Ica Hjärtat i Gånghester och köpa kroketter.

Sedan bar det av hemåt för att förbereda desserten.
Köpte en ananas som vi gröpte ur fruktköttet ur. Sedan vispade vi vaniljglass och tillsatte små bitar av den ananas vi gröpt ur.
Detta skulle in i frysen några timmar, för att senare serveras i fyra skivor med en massa bär som granering.
Kan meddela att det var mycket gott :)

Stressigt var det då jag nästan var klar så strulade allt med mitt hår och jag blev absolut inte nöjd med hur det såg ut och fick trixa en massa för att få det bra.
Och ändå blev det inte bra :/

Men i alla fall. Kom iväg till Emma och Anton sen där vi umgicks hela kvällen och åt en massa god mat.
Började med vitlöksbröd som "förrätt". Sedan blev det marinerad fläskfilé med kroketter och rödvinssås (underbart gott!).
Till efterrätt blev det vår ananasglass.

Kvällen var väldigt trevlig och vi drack en del och spelade Wii-fit :)
På tolvslaget stack vi ut och drack skumpa och tittade på fyrverkerier.

Vid en halv tre vart det hemresa med taxi, och sedan dags att nana :)
Dock fick vi först städa upp en massa glas som låg på golvet hemma.
Hannah hade kommit hem före oss och hade glömt nycklarna och ville inte vänta tills vi kom hem (hade ingen taxi då).
Så hon krossade ena rutan i hallen och låste upp.
Fick därför dammsuga hela nedervåningen kändes det som, då det låg glas ut i köket osv.

Men men, på hela taget var det en riktigt trevlig och rolig nyårsafton :)

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0