Mitt löfte åt pipsvängen

Dagen har jag mestadels tillbringat på jobbet.
Jobbade tillsammans med Göran och Daniel.
Vi satt i fyra timmar och svarade på mail, gött soft. Tiden rusade iväg kändes det som :)

Dock gjorde jag en dum sak...
Jag som var så nöjd över mig själv och att jag slutat röka, det gick idag åt pipsvängen.
Göran frågar om vi ska med ut och röka, och dumma mig kan ju inte säga nej, utan jag kläcker ur mig: "Jag har inga cigg".
"Jag har.", säger Göran.

Och där gick det åt helvete. Rökte en hel cigg.
Varför ska det vara så otroligt svårt att stå emot för?
Fattar verkligen inte detta. Trodde faktiskt att jag skulle klara mig.
Sedan är det ju verkligen inte åt helvete, för det var bara en cigg och jag har inte rökt sen dess.
I och för sig så har jag inget att röka på heller, men det är en annan femma.

Nej, nu får det bli andra bullar och ingen mer rök.
Dessvärre känner jag nu i skrivande stund på mig att detta bara är bullshit och att jag kommer att ha köpt ett paket när jag varit och fikat, om en stund.

HELVETE :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0