Lägenhet hit och lägenhet dit

Igår var jag och mamma och tittade på en mycket fin lägenhet på Trandared.
Bostadsrätt var det i och för sig, men den var verkligen värd det.
Oerhört fina ytor och ljust var det med.
Utropspriset var 275 000, och det har ju till och med jag råd med.
Men nu jevlar, fick reda på att det sista budet låg på 420 000 ungefär, och jag är borträknad för längesedan.
Oerhört frustrerande att jag inte har råd att köpa en lägenhet som jag vill ha.

DOCK! Så såg jag faktiskt två hyreslägenheter på en hemsida (tänker inte avslöja vilken, utifall någon här är på jakt efter en likadan lägenhet som jag) som jag anmälde mitt intresse på ikväll.
En som verkar riktigt intressant och jag hoppas att de hör av sig så att man kanske kan få komma och titta.
Men jag har lärt mig nu i alla fall, att med lägenheter, så ska man aldrig ta ut något i förskott.
Därför är jag mer negativ än positiv till dessa två, än tidigare lägenheter. Dock funkar det inte så bra, för jag har en pirrig känsla i magen :)

I morgon ska jag även på möte på banken där mamma jobba och diskutera lånelöfte med mammas kollega. Utifall attjag nu köper en bostadsrätt, så kan det vara käckt att veta att man får låna pengar :)

Nej, nu ska jag slå på TVn och snart nana.

BTW, så köpte jag mina vita Converse idag. I´m in love... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0