Jag har blivit med lägenhet

Jag har ÄNTLIGEN skaffat mig en lägenhet.

I fredags ringde Hannahs kompis Carro och frågade om jag var intresserad av att ta hennes, då hon inte ska bo kvar i den hon hyr.
Ja, absolut! Har hört att den ska vara riktigt fin.
Bestämde att vi skulle komma och kolla på den på lördag klockan tolv.
Resten av fredagskvällen tjatade alla på att jag var tvungen att bestämma mig under morgondagen, då det var många som var intresserade av den.
Hatar sånt och kunde därför inte sova ordentligt på natten till lördag.

På lördagen åkte vi då och tittade på lägenheten som ligger på Hedvigsborg.
Det är en tvåa som ligger i ett hyreshys på andra våningen (högsta i och för sig), med en balkong som har sol hela dagen.
Det var en riktigt ljus och fin lägenhet med många fönster, och ett separat badrum och toalett. Nyrenoverat var det typ med.
Jag gillade den verkligen och slog till på direkten.

Såååå, nu har jag äntligen blivit med lägenhet :)

Jag får tillgång till den den 1:a mars, alltså är det inte ens två veckor kvar!
Känns bara som en dröm än så länge, men förhoppningsvis så kommer väl insikten på riktigt och drömmen blir verklighet :)

I övrigt så var vi hemma hos min morbor och moster, då Claes (morbror) fyllde år igår.
En massa vi flödade, och det var en riktigt glad stämning.
Hade egentligen tänkt att gå ut, men huvudvärken sa åt mig att inte gå någonstans.

Hade roligt ändå, och jag satt med ett glas vin i handen och tittade på älsklingen och Claes medan de spelade schack.
Claes, som är kung på schack, kickade Jespers ass hela tiden.
Dessutom är det kanske inte till ens fördel att man sitter och halsar whiskey under spelets gång? :)  

Nu ska jag surfa runt och titta på lite inredningstips till min nya lägenhet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0