090426

Längesedan (igen) jag uppdaterade bloggen, men här kommer en liten sammanfattning av veckan som varit.

I måndags vart det fika med Emma och Emelie (som jag nog inte träffat på drygt ett år) på Viskan. Hur trevligt som helst. Blir fika med de små damerna i morgon igen :)
I tisdags åkte vi till Sälen på kvällen. Dock var jag hemma från jobbet den dagen då jag på måndagen kände mig hur risig som helst, och dessutom hade feber på kvällen.

Vaknade alltså på tisdagsmorgonen med 40,6 graders feber och så ont i halsen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Låg hemma hela dagen i soffan och hade riktiga skuldkänslor för att jag lyckats bli sjuk igen, med tanke på att jag måste passa mig med frånvaron på jobbet.

Fick i alla fall packa sedan sent på eftermiddagen en halvtimme innan vi åkte.

Kom upp runt halv tolv ungefär och gick och la mig rätt så snabbt.

På onsdagsmorgonen vaknade jag och spydde. Febern var borta, men halsen kändes skit och så lite spy på det. Riktigt fint.
Låg hemma i stugan hela dagen medan mamma, pappa och Mathilda var ute och åkte skidor i det fina vädret.
 
På torsdagen kände jag mig bättre i alla fall så jag kunde vara med och åka. Dock mådde jag illa hela dagen så det blev att jag och Mathilda satt på Lyktan och solade och rökte som små skorstenar.

På fredagen var allt frid och fröjd, förutom halsen (men det gick bra i alla fall) och vi åkte så mycket vi kunde på förmiddagen innan backarna var sönderåkta och snön var som smör. 
Satt på Lyktan igen och solade för det mesta. 

Sedan åkte vi runt tio hem på lördagsmorgonen. 
Kom hem igår strax efter fyra. 
På kvällen åkte jag och Mathilda till hennes kompis Karro i Bollebygd på grillfest. Eller ja, fest och fest, jag fick köra medan resten av töserna drack :) 
Blev inte långdragna där för nu var det Mathildas tur att vara sjuk. Så åkte hem efter nio och kom hem vid tio typ. 

Idag har jag, mamma och Hannah varit runt i stan och kikat lite. Köpte en asstor kruka som jag ska ha i vardagsrummet i min nya lägenhet. Svart är den och jag tror att det kommer bli riktigt fint när jag planterar lite orkideér i den. 
Var på Mio och handlade en hel del. Kuddar till soffan, två vita med rosor på samt två rosa och en cerise. Riktigt fint kommer det bli. 
Även lite småkrukor där och prydnadsgrejer. Gick på över 2000, fast det var rea på mycket av grejerna :/ 

Sedan bar det av till Viskan med Hannah, Mathilda, Malin, Fredrika, Julia och Pontus. Satt där i typ fyra timmar och drack kaffe, käkade och bolmade som ånglok. 
Är precis hemkommen därifrån nu och snart är det dags för mat. 

Sådär. En kort resumé om hur min vecka har varit. 
Hoppas att ni har haft en trevlig vecka :)  

BTW. Jag har namnsdag idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0