090419 - Skimmad och av med hela plånboken

Kom hem från Karlstad för några timmar sedan.
Var en mycket bra helg, men tanke på omständigheterna. Över förväntan. Mycket trevligt.
På fredagen hände inte så mycket, utan vi drack lite cider/öl och pratade.
I lördags så var det meningen att vi skulle in till stan, men det blev inte så av en anledning :) Sen drog vi ut och spelade frisbee-golf. Första gången jag går runt en sådan bana och jag tyckte själv att det var väl hyfsade poäng jag fick för att vara första gången :)
Sen åkte vi hem och spelade lite Risk på datorn (jag vann) och sedan Yatzy och åt lite kladdkaka (Jesper vann).

Idag kikade på lite Arkiv X-avsnitt innan vi gick upp, och det var runt halv två typ :P Åkte till Coop och köpte frukost.

När jag skulle boka min hemresa funkade inte den andra bokningen jag skulle göra från Göteborg-Borås. Ringde mamma för att be hennes kolla mitt konto och det visade sig att det var bara 37 kronor kvar. Konstigt, för mamma flyttade i fredags över 1700 kronor från mitt sparkonto till kontot som är kopplad till mitt kort.
Men hon sa att ett uttag var gjort i fredags på 1500 kronor. Och det är inte jag som har gjort det. Har inte gjort ett bankomatuttag sedan den 3:e april.
Så, då kom vi fram till att mitt kort var skimmat. JIPPIE! Fick således ringa och spärra mitt kort, samt beställa ett nytt.
Banken gör en reklamation på det hela. Det jag behöver göra nu är en polisanmälan, och sedan ska jag få tillbaka mina pengar som jag blivit av med.

Meeeeen. Som om inte detta var nog upptäcker jag på tåget på vägen hem att min plånbok är borta. Letade igenom hela väskan men fann den ingenstans. Inte heller Jesper hade den kvar hemma hos sig och han letade igenom i princip hela huset och även bilen.
Den var puts väck.
Då kom jag på att när jag skulle kliva på tåget i Göteborg på väg till Karlstad i fredags så var det två stycken som hjälpte mig med min resväska. De verkade konstiga när de höll på med resväskan och flyttade så konstigt på den. Men de fick min uppmärksamhet riktad på resväskan, medan de utan problem kunde sno min plånbok.
Så. Kortet är skimmat och plånboken med allting är borta. De som snodde plånboken kan aldrig i hela världen ha kommit på min kod för jag har den inte uppskriven någonstans. Dessutom äter automaten kortet om man slår fel kod tre gånger i rad. Så någon måste ha fått tag i min kod till kortet före det och när de såg att det sattes in en "lite större" summa pengar så passade de på att ta ut den.

Måste till polisen i morgon bitti innan jobbet för att göra en anmälan på alltihopa. Sen måste jag även skaffa nytt körkort och skit.
Jobbigt med en massa merarbete som detta innebär. Men viktigast är ju att jag ändå får tillbaka mina pengar.

Nej, nu är det snart dags att sova.
Sov gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0