090405 - Söndag

Sitter och halvkollar på Van Veeteren nu på TV. Har inte så jättekoll på vad som händer, för det är en massa andra grejer som tar plats i huvudet.
Förstår mig verkligen inte på vissa människor ibland alltså. Hur tänker folk? Jag fattar verkligen inte. Jag vill förstå, men det går bara inte.

Vissa saker är bara helt otroliga och går inte alls att få in i huvudet. Jag blir så arg. Man försöker säga en sak, försöker få personen i fråga att förstå hur man menar och att man faktiskt menar allvar.
Men nej, personen skiter fullständigt i vad man säger och bara kopplar bort precis ALLTING som har med en själv att göra.

Jag hatar verkligen det. Verkligen. Jag blir så jävla förbannad. Jag orkar snart inte ens försöka utan bara koppla bort allt och skita i allt som tydligen är mycket lättare och mindre smärtsamt.
Jo, livet vore så mycket lättare då om man gjorde så. Kanske därför killar har det så lätt när det gäller känslor. De bara bestämmer sig för en sak och sedan kopplar de bort allting på en halv minut och sedan går de vidare med livet.
Känns som att det inte spelar någon roll om man skulle berätta om man vore döende eller nåt. Känns som att betyder lika mycket som en påse med skit.

Åt helvete med precis alltihopa.
Hädanefter ska jag göra precis som killarna. Koppla bort och gå vidare och skita i allt. Även om detta innebär att jag kommer att bli kallad känslokall osv för det är ju sådant man får ta om man vill ha det lätt här i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0