090401 - Onsdag

Då var nästan denna onsdag, och första april, till ända.
Dagen har varit helt okej med UNDERBART väder! Fick leveransen av min soffa från Ikea idag. 
Jag och Hannah stod på balkongen och njöt av vädret samtidigt som vi övervakade killarna från DHL nedanför när de bar in soffan. Otroligt varmt och skönt. Nästan så att man tog av sig i bikini och la sig och solade.
Men det är kanske inte så smart när man knappt är frisk från halsluss. Nixpix.

I morgon ska jag faktiskt tillbaka till jobbet. Blir nog helt okej. Halsen har dock börjat att göra ondare igen (skit), men ska nog klara av att plocka lite calls i alla fall.
Känns ändå dumt att vara hemma, så jag måste tillbaka.

Pratade med en person idag på telefon som fick mig att inse en sak som jag kanske inte riktigt insett ordentligt innan.
Det slog mig nästan som en knytnäve i ansiktet och jag blev ledsen när jag insåg det hela (som jag inte gjort på allvar tidigare).
Varför går det som det går ibland? Har ödet planerat något annat eller är detta bara en liten paus i livet man tar, för att senare ta upp detta igen?
Jag vill veta, för det känns oerhört frustrerande att inte veta vart man är på väg någonstans. 

Läste gamla meddelanden från denna personen från i somras, då allt var bra. Jag blev så glad av dessa meddelanden, men samtidigt ledsen när jag tänkte på hur allt har utvecklat sig efter detta. 
Så mycket som har hänt. Bra saker, men även dåliga. Hade jag kunnat ta bort de flesta dåliga saker som hänt, och behållt allt bra, hade jag fortfarande varit världens lyckligaste tjej. 
Men nu är detta verkliga livet och då kan man inte göra sånt. Det är bara att acceptera de svåra och hårda tiderna, och hoppas att allt vänder till det bättre igen. Och att det inte tar alltför lång tid...

Nu ska jag snart sova. Väntar dock på ett samtal från denna person, som jag verkligen hoppas ringer mig, för jag är angelägen om att prata med honom. Och han ska veta att jag, faktiskt, fortfarande älskar honom...

Godnatt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0