Det förflutna

Vad i hela friden är det med mig egentligen som sitter och tänker på det förflutna?
Nu får jag fan ta och sluta med det, det är verkligen inte bra...
Borde tänka på framtiden istället, men den verkar så oviss på något sätt.
Känns som att jag inte har någon möjlighet att styra över kommande händelser.
Bra eller dåligt?
Dåligt. Jag vill ha koll på saker och ting omkring mig.
Känns som att egentligen vad som helst kan hända, bra som dåligt. Otryggt. Verkligen.

Saker och ting verkar ha glidit mig ur greppet lite och jag tappar mer och mer av det. Det kan bli farligt om jag inte snabbt får tag i det igen.
Nej. Fan.

Funderar också på hur andra har det och jämför. Nog det allra sämsta jag kan göra, för det gör mig verkligen inte bättre till mods.
Undrar om jag någon gång ska sluta jämföra?
Då flyger det antagligen omkring grisar i himlen, den dagen är det.
Hade vart bra att ha Emms här nu så att jag kunde prata av mig, men hon jobbar, så kan inte störa henne direkt.
Fan.
Får väl fundera mig i genom allt. Livsfarligt dock, men jag har överlevt det innan, varför inte igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0