The weekend

Och så var denna helgen också till ända.
Tyvärr, för denna helgen har verkligen flugit förbi.

Igår var jag och Jesper och fikade på Viskan lite tidigt på kvällen.
Pratade hela dagen om att åka in till stan och ta en fika, men det dröjde tills klockan var sex innan vi kom iväg, detta av olika anledningar.
Det var hur som helst mysigt att sitta där, även om vi gick en timme efter stängningsdags :P
Vi hyrde film också som vi tänkte titta på på kvällen, men vi såg sista minutrarna av en och somnade efter tjugo minuter i den andra. Bra där :)

Idag visade jag upp Cippen för spekulanter. Härligt, med tanke på att jag kanske inte ridit på tre-fyra månader.
Slutade så klart med att jag gör det man absolut inte får, trillar av då hästen vägrar vid ett hinder.
Mitt emellan en oxer med benen och överkroppen landade på översta bommen.
Måste sett otroligt roligt ut för det kändes som att jag var alldeles utsträckt i kroppen.
Bommen trillade inte ner heller, ska tilläggas.
Det var ju inte direkt någon hit.
Cippen var dessutom väldigt seg och ville inte riktigt jobba med i dressyren.
Vet inte riktigt vad spekulanterna tyckte.

Det var dessutom ett par till som kom en och en halv timme senare ungefär.
Stackars häst var alldeles trött och har nog med största sannolikhet börjat att hata den paddocken.

Det var ju tänkt att jag skulle köpt en TV och dylikt idag, men det blidde inte så.
Får göra det i morgon kanske?
Beror på när jag slutar, vilket jag verkligen inte har den minsta aning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0