Utbildning på jobbet

Idag var det utbildningsdags för mig på jobbet.
Tack gudskelov för det!

Behövdes verkligen, kändes det som :)
Handlade mestadels över hur vi kommunicerar med kunderna i serviceärenden och hanterar arga kunder.
Just nu är vi riktiga dåliga på den biten, och jag är väldigt dålig kan jag tänka mig, och måste förbättra oss.

Fick reda på att vi nästan blivit ett ökänt företag :P
PINSAMT!
Nu ska i alla fall alla som jobbar med kunderna (CS, WS och TS) få sig en käck liten utbildning hur man ska hantera dessa svåra, och ibland, omöjliga kunderna.


Ett nytt motto har vi med: "See through the eyes of the costumer".

Fick lära mig en del om beteenden, och det var riktigt intressant må jag säga :)

Vi ska efter denna kursen är klar (flera tillfällen) kunna avgöra nästan direkt vilken personlighet en kund har och kunna agera därefter för att kunna hjälpa kund på bästa möjliga sätt.

YEAH!


Lite stolt, en arg kund jag pratade med idag (efter kursen) som sa att han tyckte jag lät jättetrevlig och jättegullig :D NAAAAAAAAAAW, då blir man glad av att höra det, speciellt av en arg kund.

Sen i alla fall när hela kursen är slut ska vi få ett trevligt käckt ACT-certifikat, vilket betyder att vi som gått utbildningen och klarat den har befogenhet att göra vissa saker :)

Spännande :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0