Jao

Idag är jag helt ensam hemma...
Hannah och Mathilda är i skolan, mamma och pappa jobbar.
Känns ju bra att sitta här som någon sleten arbetslös misslyckad sak, haha.
Men det ska det snart bli ändring på!
Jag har hittat ett till jobb som jag ska söka, i och för sig så är det meriterande att man ska kunna tala finska... Men hallå eller... Haha.
Jag ska söka det i alla fall, men jag slår vad om att någon finsktalande människa får det, även om jag passade in på allt annat som var lämpligt att kunna.
Grejen är att man har kontakt med kunder i Finland, Ryssland och Ukraina (!), så då kan det ju faktiskt vara bra att kunna finska. Men herregud... Ryssland och Ukraina... Hur i hela friden ska man kunan höra vad de säger på telefon om jag numera har svårt att höra vad en engelsman säger?

Det återstår att se. Får väl ta en snabbkurs i finska ellet nåt. Bra bra. 

Hoppas det blir fika med Emma idag. Inte sett henne sen helgen då vi rockade loss på Swing. Kommer sakna henne då hon flyttar ner till Skåne... Hoppas inte vi tappar kontakten för hon är verkligen en underbar tös... 
Hoppas hon får det bra där i alla fall. 

Nej, nu ska jag återgå till mitt CV. 

Tjolahopp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0